Как сделать мониторинг SAMP для сайта

Программирование в PHP

Модератор: Aleksandr

Аватара
Автор темы
Aleksandr M
Модератор
Модератор
Сообщения: 55
Репутация: 6
С нами: 5 лет 6 месяцев

Как сделать мониторинг SAMP для сайта

Сообщение #1 Aleksandr » 17 июля 2018, 17:36

Используя класс SampQueryAPI, вы сможете легко подключится к своему серверу SAMP и получить от него такие данные, как:
онлайн ли сервер
количество игроков онлайн
максимальное количество игроков
название сервера/мода/карты
список игроков и их достижений
некоторые настройки сервера

SampQueryAPI

Код: Выделить всё

<?php
/**
 *    This API connects directly to the server, without any need for any
 *    middlemen connections.
 *    Your server must have fsockopen enabled in order to access the 
 *    functions that have been made available from this.
 *
 *    @package sampAPI
 *    @version 1.2
 *    @author David Weston <westie@typefish.co.uk>
 *    @copyright 2010; http://www.typefish.co.uk/licences/
 */
class SampQueryAPI
{
    /**
     *    @ignore
     */
    private $rSocket = false;
    
    
    
/**
     *    @ignore
     */
    private $aServer = array();
    
    
    
/**
     *    Creation of the server class.
     *
     *    @param string $sServer Server IP, or hostname.
     *    @param integer $iPort Server port
     */
    public function __construct($sServer, $iPort = 7777)
    {
        /* Fill some arrays. */
        $this->aServer[0] = $sServer;
        $this->aServer[1] = $iPort;
        
        
/* Start the connection. */    
        $this
->rSocket = fsockopen('udp://'.$this->aServer[0], $this->aServer[1], $iError, $sError, 2);
        
        if
(!$this->rSocket)
        {
            $this->aServer[4] = false;
            return;
        }
        
        socket_set_timeout
($this->rSocket, 2);
        
        $sPacket 
= 'SAMP';
        $sPacket .= chr(strtok($this->aServer[0], '.'));
        $sPacket .= chr(strtok('.'));
        $sPacket .= chr(strtok('.'));
        $sPacket .= chr(strtok('.'));
        $sPacket .= chr($this->aServer[1] & 0xFF);
        $sPacket .= chr($this->aServer[1] >> 8 & 0xFF);
        $sPacket .= 'p4150';
        
        fwrite
($this->rSocket, $sPacket);
        
        if
(fread($this->rSocket, 10))
        {
            if(fread($this->rSocket, 5) == 'p4150')
            {
                $this->aServer[4] = true;
                return;
            }
        }
        
        $this
->aServer[4] = false;
    }
    
    
    
/**
     *    @ignore
     */
    public function __destruct()
    {
        @fclose($this->rSocket);
    }
    
    
    
/**
     *    Used to tell if the server is ready to accept queries.
     *
     *    If false is returned, then it is suggested that you remove the
     *    class from active use, so that you can reload the class if needs
     *    be.
     *
     *    @return bool true if success, false if failure.
     */
    public function isOnline()
    {
        return isset($this->aServer[4]) ? $this->aServer[4] : false;
    }
    
    
    
/**
     *    This function is used to get the server information.
     *
     *    <code>
     *    Array
     *    (
     *        [password] => 0
     *        [players] => 9
     *        [maxplayers] => 500
     *        [hostname] => Everystuff Tr3s [MAD]oshi (03a Final) [FIXED]
     *        [gamemode] => Stunt/Race/DM/FR Everystuff
     *        [mapname] => Everystuff
     *    )
     *    </code>
     *
     *    @return array Array of server information.
     */
    public function getInfo()
    {
        @fwrite($this->rSocket, $this->createPacket('i'));
        
        fread
($this->rSocket, 11);
    
        $aDetails
['password'] = (integer) ord(fread($this->rSocket, 1));
        
        $aDetails
['players'] = (integer) $this->toInteger(fread($this->rSocket, 2));
        
        $aDetails
['maxplayers'] = (integer) $this->toInteger(fread($this->rSocket, 2));
        
        $iStrlen 
= ord(fread($this->rSocket, 4));
        if(!$iStrlen) return -1;
        
        $aDetails
['hostname'] = (string) fread($this->rSocket, $iStrlen);
        
        $iStrlen 
= ord(fread($this->rSocket, 4));
        $aDetails['gamemode'] = (string) fread($this->rSocket, $iStrlen);
        
        $iStrlen 
= ord(fread($this->rSocket, 4));
        $aDetails['mapname'] = (string) fread($this->rSocket, $iStrlen);
        
        return $aDetails
;
    }
    
    
    
/**
     *    This function gets a basic list of all the players on the server.
     *
     *    Note as of 0.3.0, the amount of players that can be retrieved is
     *    limited to 100. This means if there are more players than 100,
     *    then no data will be returned, and it will be a blank array.
     *
     *    <code>
     *    Array
     *    (
     *        [0] => Array
      *            (
     *                [nickname] => K1nNngO
     *                [score] => 72
     *            )
     *        
     *        [1] => Array
     *            (
     *                [nickname] => [kikOo]
     *                [score] => 150
     *            )
     *
     *        [and so on...]
     *    )
     *    </code>
     *
     *    @return array Array of player information.
     */
    public function getBasicPlayers()
    {
        @fwrite($this->rSocket, $this->createPacket('c'));
        fread($this->rSocket, 11);
        
        $iPlayerCount 
= ord(fread($this->rSocket, 2));
        $aDetails = array();
        
        if
($iPlayerCount > 0)
        {
            for($iIndex = 0; $iIndex < $iPlayerCount; ++$iIndex)
            {
                $iStrlen = ord(fread($this->rSocket, 1));
                $aDetails[] = array
                
(
                    "nickname" => (string) fread($this->rSocket, $iStrlen),
                    "score" => (integer) $this->toInteger(fread($this->rSocket, 4)),
                );
            }
        }
        
        return $aDetails
;
    }
    
    
    
/**
     *    This function gets a detailed list of all the players on the server.
     *
     *    Note as of 0.3.0, the amount of players that can be retrieved is
     *    limited to 100. This means if there are more players than 100,
     *    then no data will be returned, and it will be a blank array.
     *
     *    <code>
     *    Array
     *    (
     *        [0] => Array
     *            (
     *                [playerid] => 0
     *                [nickname] => K1nNngO
      *                [score] => 72
     *                [ping] => 195
     *            )
     *    
     *        [1] => Array
     *            (
     *                [playerid] => 1
     *                [nickname] => [kikOo]
     *                [score] => 150
     *                [ping] => 375
     *            )
     *
     *        [and so on...]
     *    )
     *    </code>
     *
     *    @return array Array of player information.
     */
    public function getDetailedPlayers()
    {
        @fwrite($this->rSocket, $this->createPacket('d'));
        fread($this->rSocket, 11);
    
        $iPlayerCount 
= ord(fread($this->rSocket, 2));
        $aDetails = array();
        
        for
($iIndex = 0; $iIndex < $iPlayerCount; ++$iIndex)
        {
            $aPlayer['playerid'] = (integer) ord(fread($this->rSocket, 1));
            
            $iStrlen 
= ord(fread($this->rSocket, 1));
            $aPlayer['nickname'] = (string) fread($this->rSocket, $iStrlen);
            
            $aPlayer
['score'] = (integer) $this->toInteger(fread($this->rSocket, 4));
            $aPlayer['ping'] = (integer) $this->toInteger(fread($this->rSocket, 4));
            
            $aDetails
[] = $aPlayer;
            unset($aPlayer);
        }
        
        return $aDetails
;
    }
    
    
    
/**
     *    This function gets all the server rules from the server.
     *
     *    Rules in this context are not player rules, they are client rules,
     *    like the weather of the server, time, and so on. (Custom rules,
     *    when supported by a SA-MP plugin, will be included here.) 
     *
     *    <code>
     *    Array
     *    (
     *        [gravity] => 0.007900
     *        [mapname] => Everystuff
     *        [version] => 0.3a
     *        [weather] => 0
     *        [weburl] => samp.madoshi.net
     *        [worldtime] => 12:00
     *    )
     *    </code>
     *
     *    @return array Array of server rules.
     */
    public function getRules()
    {
        @fwrite($this->rSocket, $this->createPacket('r'));
        fread($this->rSocket, 11);
        
        $iRuleCount 
= ord(fread($this->rSocket, 2));
         $aReturn = array();
        
        for
($iIndex = 0; $iIndex < $iRuleCount; ++$iIndex)
        {
            $iStrlen = ord(fread($this->rSocket, 1));
            $sRulename = (string) fread($this->rSocket, $iStrlen);
            
            $iStrlen 
= ord(fread($this->rSocket, 1));
            $aDetails[$sRulename] = (string) fread($this->rSocket, $iStrlen);
        }
        
        return $aDetails
;
    }
    
    
    
/**
     *    @ignore
     */
    private function toInteger($sData)
    {
        if($sData === "")
        {
            return null;
        }
        
         $iInteger 
= 0;
         $iInteger += (ord($sData[0]));
 
         if
(isset($sData[1]))
         {
             $iInteger += (ord($sData[1]) << 8);
         }
         
         if
(isset($sData[2]))
         {
             $iInteger += (ord($sData[2]) << 16);
         }
         
         if
(isset($sData[3]))
         {
             $iInteger += (ord($sData[3]) << 24);
         }
         
         if
($iInteger >= 4294967294)
        {
             $iInteger -= 4294967296;
        }
         
         return $iInteger
;
    }
    
    
    
/**
     *    @ignore
     */
    private function createPacket($sPayload)
    {
        $sPacket = 'SAMP';
        $sPacket .= chr(strtok($this->aServer[0], '.'));
        $sPacket .= chr(strtok('.'));
        $sPacket .= chr(strtok('.'));
        $sPacket .= chr(strtok('.'));
        $sPacket .= chr($this->aServer[1] & 0xFF);
        $sPacket .= chr($this->aServer[1] >> 8 & 0xFF);
        $sPacket .= $sPayload;
    
        return $sPacket
;
    }
}

Пример использования:

Код: Выделить всё

 <?php
require_once("SampQueryAPI.php"); 

$query = new SampQueryAPI('178.33.47.162''7777'); 
$serverInfo $query->getInfo(); 
$serverRules $query->getRules(); 

echo(
"Сервер: "$serverInfo['hostname'] ."</br>");
echo(
"Игроков на сервере: "$serverInfo['players'] ." из "$serverInfo['maxplayers'] ."</br></br>");

echo(
"Server info: </br>");
print_r($serverInfo);
echo(
"</br></br>Server rules: </br>");
print_r($serverRules);  

! ! !


  • Похожие темы
    Ответы
    Просмотры
    Последнее сообщение

Вернуться в «PHP»

Кто сейчас на форуме